כיצד ליצור לוגו

עם לוגו מעוצב היטב, לקוחות פוטנציאליים יגלו מייד איך העסק שלך יכול לשרת אותם.

הלוגו שלך הוא ייצוג חזותי לכל מה שהחברה שלך מסמלת. תחשוב על קשתות הזהב של מקדונלדס או נעלי נייקי שני הלוגויים המרשימים האלו מייצגים חברות אלה באופן טוב.

באופן אידיאלי, הלוגו החברה שלך משפר את הרושם הראשוני ומכריע את הלקוחות הפוטנציאליים ואת השותפים העסקיים שלך. לוגו טוב יכול לבנות נאמנות בין העסק לבין הלקוחות, לקבוע את זהות מותג ולספק את המראה המקצועי לעסק שלך. עם קצת מחשבה ויצירתיות, הלוגו שלך יכול להביע במהירות ובצורה גרפית תכונות חיוביות רבות על העסק שלך.

סוגי לוגו

בעיקרון ישנם שלושה סוגי לוגו. לוגו מבוסס גופן לדוגמא. הלוגו של IBM, מיקרוסופט וסוני, שימוש בפונט שטופל עם טוויסט שהופך אותם לייחודיים. יש לוגו שממש ממחיש את מה שחברה עושה, כאשר חברת צבעים משתמשת באיור של מברשת בלוגו שלה. ולבסוף, יש סימנים גרפיים מופשטים ההופכים ונקשרים למותג של חברה – לדוגמת נעלי נייקי.

בניית לוגו טוב הממחיש באופן ברור מה עושה החברה עשוי להיות לעסקים לבחירה טובה יותר מאשר להוציא כספים רבים ושנים של מאמץ על בניית קשרים. אני מאמין שלקוחות יוכלו להיות מסוגלים להגיד מה שאתה עושה רק מלהסתכל על הלוגו שלך.

תחילת עבודה

הדבר הראשון לפני שתתחיל לשרטט או לחשוב איך לעצב לוגו, בטא את המסר שאתה רוצה שהלוגו שלך יעביר. נסה לכתוב משפט אחד שיכלול תמונה והצהרת משימה אחת – משפט שיעזור למקד את המאמצים שלך. תישאר נאמן להצהרה זו תוך כדי יצירת הלוגו.
זה לא מספיק כדי להתחיל. הנה כמה טקטיקות נוספות ושיקולים שיעזרו לך ליצור את לוגו מתאים לחברה:

הסתכל על הלוגויים של עסקים אחרים בענף. האם המתחרים שלך משתמשים בגרפיקה מוצקה, שמרנית, או מתהדרים בגרפיקה או בסוג גופן (פונט)? תחשוב על איך אתה רוצה לבדל את הלוגו שלך מאלו של המתחרים שלך.

התמקד במסר שלך. החלט מה המסר של החברה שלך. האם יש לו אישיות רצינית מובחנת או קלילה? מה הופך אותו לייחודי ביחס למתחרים שלך? מה טיבו של קהל היעד הנוכחי שלך? אלמנטים אלה צריכים לשחק תפקיד חשוב בעיצוב.

לעשות את זה נקי ופונקציונלי. הלוגו שלך צריך לעבוד גם על כרטיס ביקור כבצד של משאית (קטן כגדול). לוגו טוב צריך להיות מדרגי, קל לשכפול, בלתי נשכח וייחודי. סמלים הם טובים יותר מתמונות, שעשויות להיות בלתי מפוענחות אם הם מוגדלים או מוקטנים באופן משמעותי. ואל תשכח ליצור לוגו שיכול להיות מועתק בשחור ולבן, כך שיוכל להצטלם, להישלח בפקס, או לשימוש במודעת שחור-לבן יעיל כמו בצבע.

שם העסק שלך ישפיע על עיצוב הלוגו שלך. אם שם העסק שלך הוא מותג אופנה ייתכן שתרצה להשתמש בגופן קלאסי, כדי להדגיש את האותיות (במיוחד אם השם שלך כולל את ראשי התיבות). לחברה בשם " דומינוס פיצה" יתכן ויישום הלוגו יכלול כמה מאפיינים של השם כגון דומינו

השתמש בלוגו שלך כדי להמחיש את היתרון העיקרי של העסק שלך. הלוגו הטוב ביותר מייצר הצהרה מידית עם תמונה או איור, לא מילים.

לא להשתמש באוסף "קליפ ארט". עם זאת זה יכול להיות מפתה, חומר מ"קליפ ארט" ניתן בקלות רבה מדי להעתקה. לא רק, שאמנות מקוריות היא אמירה מרשימה יותר על החברה שלך, זה גם יבדיל את החברה שלך מאחרים.

הימנע ממראה אופנתי. אם אתה מעצב מחדש את הלוגו הישן שלך, אתה לוקח סיכון לבלבל את הלקוחות, לערער את אמון הלקוחות או גרוע מזה לגרום להם לניכור. אפשרות אחרת היא לבצע שינויים הדרגתיים לוגו. אבל אל תתכנן לעשות שינויים מרובים בלוגו. בחר לוגו שיישאר עדכני במשך 10 עד 20 שנה, אולי יותר. זה הסימן לעיצוב טוב.

תשמור על הצבעים שלך

דבר אחד שאתה צריך להיזהר ממנו, תחקור את עליות של אפשרויות הצבעים. לוגו חמישה צבעים עשוי להיות מאוד יפה, אבל כשמגיע הזמן לייצר אותו על הנייר, המחיר לא יהיה כל כך אטרקטיבי. נסה שלא יעלה על שני צבעים, אלא אם תחליט שזה הכרחי.

הלוגו שלך יכול להופיע במגוון רחב של אמצעי תקשורת: שילוט, פרסום, כתיבה, כלי רכב משלוח ואריזה, להמחשה הזכרתי רק כמה. זכור, קיימות מגבלות ייצור לחלק מהיישומים האלה. ודא שאתה עושה מחקר צבע. תראה את הלוגו שלך באחד, שתיים ושלושה גרסאות צבע על חומרים שונים.

לשכור מעצב

בעוד שאתה בסיעור מוחות ורעיונות לביצוע לוגו בעצמך, המהווה צעד מכריע ביצירת התדמית העסקית שלך, ניסיון ליצור לוגו לגמרי בעצמך זו טעות. זו לא הדרך הטובה ביותר לצמצם עלויות. המלצה, מצא מעצב המכיר את התחום.

גם אם יש לך עין טובה לצבע ותחושה איך אתה רוצה שהלוגו שלך היראה, אתה עדיין צריך להתייעץ עם מעצב מקצועי. למה? הוא ידע האם עיצוב הלוגו יצליח לעבור בקלות להדפסה על הנייר או על שלט. בשעה שאתה תמציא עיצוב יפה שלא יהיה ניתן להדפיסו או שעלות הדפסתו תהה יקרה.

הלוגו שלך הוא הבסיס של כל חומרי קידום המכירות שלך, זה אחד התחומים שכדי להוציא עליו קצת יותר עכשיו, הוא באמת ישתלם לך מאוחר יותר.

שימוש והגנה על הלוגו שלך

לאחר שיצרת לוגו שמגלם את החברה שלך במבט חטוף, וודא להגן על הסימן המסחרי הזה מפני שימוש על ידי חברות אחרות. אתה יכול להגיש בקשה לסימן מסחרי בפטנטים וסימני מסחר.

ואז, ברגע שהוא מוגן, השתמש בו בכל מקום, על כרטיסי ביקור, נייר מכתבים, חוברות, מודעות, אתר האינטרנט שלך ובכל מקום אחר שבו אתה מזכיר את שם החברה שלך. זה יעזור לבנות את התמונה שלך, להעלות את הנראות של החברה שלך, באופן אידיאלי,  מה שיוביל ליותר עסקים.

יצירת לוגו נשמע קל, לא?
זה יכול להיות. רק זכור לשמור על הלקוחות שלך ועל אופי העסק שלך, כשאתה שם את הכל ביחד ובזמן, תהה לסימן המסחרי שלך הצלחה, הוא יהפוך לסמל חיובי ומזהה למוצר או לשירות שלך.

דילוג לתוכן